Sejlsports- og Sportsbådsligaen 2016
  
 
På denne side bringer vi nyheder og resultater fra SSL 2016
 
DS meldte ud den 3. marts 2016:
 
 
Kære ligaklubber

Tak for et udbytterigt ligaforeningsmøde i Odense den 10. februar.

100 % af 1. divisionsklubberne var repræsenteret og 80 % af 2. divisionsklubberne.

På mødet fik Ligaforeningen lejlighed til at præsentere den økonomiske virkelighed, som resultat af DS bestyrelsesbeslutning – nemlig at skære ca. 500 t. ift. 2015.

Stemningen var generelt meget opbyggende og positiv med hovedkonklusionerne:

  • Klubberne vil gerne påtage sig flere opgaver, herunder bådtransport
  • Deltagergebyret kan godt sættes en smule op – men der er en smertegrænse
  • På sigt kan arbejdes med de sportslige formater, ungdom, 3. division m.m.
  • Medieindsatsen skal opprioriteres
  • Sponsorsøgningen skal gøres mere professionel / dokumentation
  • Stævnebyer vælges efter økonomi / ikke geografi
  • Mere hjælp til PR/kommunikationspakker
  • Der kan arbejdes videre en organisationsform hvor ligaen ligger uden for DS
  • Vi må ikke spare os ihjel
Flere at disse punkter er områder vi vil arbejde med på den lange bane. Lige nu står vi over for en sæson, som starter lige om lidt.

De vigtigste ændringer ift. sidste sæson er:

  • Deltagergebyret er sat op med kr. 3.500,- for 1. division og kr. 3.000,- for 2. division
  • Forplejningspakken er gjort obligatorisk (gælder 4 mand), til gengæld billigere, der spares ca. kr. 2.000,-
  • Skadesdepositum/ansvar ligger hos den deltagende klub – ift. ligaen
  • Hver klub SKAL tage én J/70 bådtransport hen over sæsonen, af i alt 36 (mere om praktik senere)
Vedhæftet er tre vigtige dokumenter:
  • NOR / invitation, der indeholder jura og deadlines m.m.
  • RIB / gummibådslisten, der viser hvor i skal medbringe en bemandet RIB
  • J/70 bådlogistiklisten, der viser de 36 ture der skal køres. Der vil blive lavet et online tilmeldingsværktøj, der forventes færdigt ASAP – den vedhæftede liste kan I bruge til planlægning.
En sidste vigtig ting:
  • De 31 klubber der var med sidste år – HVIS I skal have ændret noget ved jeres klubflag, fx en ny sponsor, skal jeg vide det inden 1. april.

Vi opfordrer til – det er ikke et krav endnu – SØRG FOR AT JERES LIGAHOLD SER GODT UD – ”brand” jeres klub både med en FaceBook profil og med ens tøj – det kan gøres med en BIB.

Vi arbejder videre for at styrke ligaen.

Med venlig hilsen

Ligaforeningen

og

Peter Wolsing, projektleder
Mobil +45 21 16 74 00

 
Læs on J70 transportlogistikken her.
 
Læs om RIB logistik her. Ikke uventet skal vi stille med en RIB i Oure og Skovshoved.
 
Læs NoR for 2. division her
 
 
Den foreløbige kalender for 2016 kan ses her
 
 
 
 
 
 
 Fåborg 2015
 
 
 
 Fåborg 2015