Sejlads er for ALLE

Nivå Bådelaug er en af Øresunds hyggeligste og mest aktive sejlklubber, hvor ALLE har mulighed for at komme ud at sejle i det tempo, som passer bedst til den enkelte.

I Nivå har handicappede mulighed for at sejle i en “rigtig” båd, uden at skulle bevæge sig rundt i båden. I klubben har vi sejlere med forskellige handicaps og ambitionsniveauet går fra elite til hyggesejler. Vi har haft sejlere, der har deltaget i VM i USA og UK Open, men de fleste lægger dog niveauet lavere.

Olsen Twin i aktion på Sundet.

Bådklasse

Vi sejler med bådtypen ”Olsen Twin”. En ”Olsen Twin” er en to personers kølbåd, hvor der også kan sejles med spiler. Båden vejer cirka 475 kg og er let at håndtere, selv for mindre øvede eller handicappede sejlere. Den er den synkefri, hvilket gør den meget velegnet som handicapbåd.

Begge vores "Olsen Twin''''s" i aktion på Sundet

Du kan læse mere om Handicap sejlads og hvordan du får en prøvetur - klik her

Se klubbens "Olsen Twins" i aktion:

Sikkerhedsinstruks for sejlads med mindre fartøjer - tjek link her.

Kontakt Handikap@nivaabaadelaug.dk