Foilhold træning kl 11.00
28.09.2024 kl. 11.00 - 28.09.2024 kl. 15.00
Møde foran porten til klubben
Mødested
Møde foran porten til klubben kl. 00.00

Kære deltager

Hvornår

Lørdage kl. 11:00 til 15:00 i Nivå

Holdet flyttet fra torsdage sen eftermiddag til midt på lørdagen, hvor vinden i følge statistikken skulle være mere i favør for foil-windsurfing.

Hvem

Holdet er for nybegyndere og øvede.

Der bliver introduktion til udstyr og vi kikker på teori / teknik. Vi forventer at du kan windsurfe lidt: Det vil sige at du kan plane og helst at du kan bruge fodstropper. Det er en fordel om du har de første erfaringer med trapez.

Som øvet foiler er du også meget velkommen!

Hvordan

Har du ikke windsurf-foilet, laver vi nogle basis øvelser så du får de første svæveture henover vandet.

Hvis du er øvet og gerne vil blive mere sikker på foilen, vil vi arbejde med stabil svævefase. Vi vil også hjælpe med at sejle de forskellige kurser og sætte jybes og tacks, hvis det er det du gerne vil øve dig på. Du kan også blive udfordret med bøjer eller en reel bane.

Afhængigt af vejrudsigt vil træner være på foil-board eller i RIP-båd.

Tilmelding:

Undervisningen kan blive flyttet eller aflyst afhængigt af vejret. Kommunikation sker via Messenger-gruppen NB Foilhold 2024. Melding kommer senest fredag aften kl 19.

Der er et maximum på 8-10 deltagere og en forventning om, at du kommer til undervisningen og til tiden eller lidt før.

Har du ikke egent udstyr, kan det lejes via hjemmesiden, hvor der tilbydes særskilt leje for foiludstyr. Leje giver ret til at benytte udstyret i Nivå. Lej foiludstyr

Plan A

Standard program

• Møde foran porten til klubben og præsentation af dagens program